AtenLanders

Time mudamuda [ part 1]

Assalammualaikum .. :3
Ngee..
Aku sebenarnya risau bha ne..
20 suda umur aku ne taun..
belum lagi official la tp nda lama lagi..hurm..

gambar teda kaitan dg yg idup, yg mati, yg bakal idup n yg bakal mati.zz


Tadi...time sorang2, aku t'engat la kenangan2 aku sewaktu aku muda remaja..haha
So.. aku mau kongsi ma kamu antara kenangan yg aku nda dapat lupa.. :D
Ne ceta time aku d skolah rendah..kekeke

1. Aku skola tadika d Cheng Hwa n Bobby la best friend aku time tue. Dia la best friend aku yg ptama d dunia yg fana ini. hihi.. Skrg lost kontek suda.. where are u bobby??

2. Time aku taun 1, aku suka pakai pinapo tue.. oleh kerana t'pengaruh dgn media massa yg memaparkan model yg tinggi lampai n slim2 belaka, (esehhh~) aku pun ikat la tali pinggang pinapo tu ketat2.. kununnya badan aku ne nampak ramping la bila buat gtu.. LOL



3. Masa aku taun 2, Intan pindah p SKPB.. Dia asal Tawau.. Dya duduk sbelah aku. Aku ingat lagi, time tue kami blajar BM n ada pic tomato2 dalam tue buku teks.. Dya cakap dorg suda blajar tue d Tawau.. Ok. Aku rasa nda biasa ne dgr slang dya mula2.. "Ayahmu keja apa?".. tue la soalan dya yg ptama. haha.. Oh ya. Intan anak penolong kanan d skola kami.. lama2, kami jadi best friend.. hihi

awww....cute bha ne piggy~ aku taw dya haram..huhu..aku maw pukau kamu la!
Ini bukan vavi~ini adalah gula2 kapas kaler pink yg pandai menari~wuuu~~
zz.. offside! HAHA


4. Oh ya. Tp sblm ada intan, aku bgenk sama Aqilah... ^^ Aqilah skrg d UiTM Sarawak.. Dya skolah sampai taun 2 seja pastu pindah.. Lost kontek ne.. Last2 tjmp d fesbuk..kekeke

5. Skola kami agak lucu ya. Kecil2 suda maen genk2.. Ketua kami (perempuan) slalunya b'tukar2.. Kalau dya blg xleh kawan c anu..kamu mmg x kwn la tue.. takut kunun sma ketua kami. LOL.. padahal teda papa jua.. Aku? Aku nda pernah jd ketua.. aku kuli seja.. haha. tp pernah skali budak2 lelaki takut sma aku.. tue pun sal ketua utk genk budak lelaki tue suka aku.. so dorg nda brani wat aku sakit aty. takut kena pukul. HAHA. so, aku gunakan kuasa tue slalu utk menyelamatkn bebudak pompuan yg kena buli oleh dorg.. rasa mcm Sailormoon ja time tue.lalala~ 

6. Aku pernah minat ngan sorg budak ne.. dr darjah dua sampai darjah lima. Bikin geli kann?? yaiii.. HAHAHA.. tp time tue budak masi.. kapel2 ne nda la.. suka2 gtu seja.. but then tue budak d kaitkan sma seseorang n membuatkan aku frust. HAHA.. Lucu doh! Sampai aku p bilik kaunseling lagi d skolah ..meluah sama tue cigu yg aku jeles dorg kena kasi kait smp nda pokes blajar kunun.. set*n betul. HAHAHA.. 
And bila aku bkontek balik sama budak tue.. baru aku taw.. dya pun menyimpan perasaan yg sama dulu. Ok. geli. haha.. tp time tue bila dya mcm usha balik..aku nda mau..sal..ada la.. huhu

7. Dila ne budak baru time darjah 4. Dya ne memang ganaz la.. abes bha budak lelaki dya kejar n p tendang2.. HAHAHA.. kena pggl bison lagi.. Aku slalu jua lepak ma dya.. hihi... Ok bha dya ne sebenarnya... cuma kasar.. tp skrg.. fuh~ lagi ayu dr aku. hehehehe..

8. Time aku darjah 6, aku nda bngam dgn Syukri. Dia ne duduk depan aku.. Ari2 kami gado.. setiap masa.. haha.. sampai c Dila manas.. dya maw kasi kawen kami kunun.. naa, bila dila cakap gtu, tambah hebat la perang kami..lalala

9. Aku pernah join lari b'pagar time taun 4.. well.. time tue aku ada pluang pg final..tp aku bhenti d ptghan jalan.. bila aku tgk balik tue rakaman, mmg bikin sakit jiwa raga la. HAHA. Tapi time aku taun 6.. Aku ikut lagi acara tue n dapat num 1.. Pastu wakil SKPB.. Time tue rasa pressure sgt sal ustaz bilang rekod lari bpagar SKPB yg pegang.. aku takut aku nda dapat kekalkan bha.. skalinya dapat.. then menang peringkat daerah...p SMK Benoni pla tuk wakil papar.. d sana aku num 2.. haha.. skali time p Beaufort..aku num 4. -__-

10. time aku taun 6 juga aku ikut lompat tggi.. juz for fun.. n nda sangka aku dapat num 1.. tp aku namau wakil skolah. haha.. time aku form 1, aku tkejut bila tau yg rekod tuk lompat tggi d SKPB aku yg pgg.. stakat ne..yg aku taw.. taun 2011 masi blm ada org kasi pecah. HAHAHA... bangga~ bangga~ wpun skola rendah seja. haha

11. Dulu aku rapat ma beberapa junior..time d skola rendah la..kami masing2 ada nama.haha.. dorg pggl aku singa.. sal rambut aku dulu mcm singa. HAHA.. sorg aku pggl tupai.. sorg lagi tikus.. skrg dorg bujang2 suda.. jd teruna idaman setiap gadis suda.. haha


moooo~ eh! woff~woff. eh! RAWRRR! hahahaha


12. Ada 3 org budak slalu buli aku. well, aku nda rasa dorg m'buli pown. haha... tp memang aku slalu kena la oleh budak2 lelaki yg bengong ne. Sukaaaaaaaaa sgt pijak2 kasut aku smp kasut aku tue putih skejappp seja. haha. bygkn bha, stp pagi durg tggu aku depan pintu kelas.. dr jauh lagi suda sanyum2 tgk aku.. pastu tetiba ja.. zuuppp! blari p tmpt aku n pijak kasut aku.. sit! hahaha.. kdg2 beg aku la dorg tapuk.. sorg ne suka tol ketuk kepala aku.. dya blg kepala aku bulat. k fine. -.- haha
Aritu, dorg plan mau hempap penyapu d kepala aku. so dorg pun btapuk dekat pintu.. so aku yg nda taw papa ne bjalan la p arah pintu. Tp nta knp aku tiba2 bhenti n bcakap ma org laen.. Ngam2 c mira yg masuk.. Bammm!! kena kepala dya. hahahah.. punya menanges tue budak.. yg budak2 lelaki tue ketawa seja.. c Mira marah aku pla.. "tue la kaw bha ten. nda pandai marah dorg..". haha

13. dulu asal aku ikut choral speaking, line aku mesti "the moral of this story is........"

14. Time aku besday (skola rendah), ada pminat bagi aku keronsang yg diletak dlm kotak fair n lovely. ala.. bajet budak skola rendah.. mana mampu maw beli kotak yg semart2.. kotak fair n lovely pun jadi la. hahahaha.... aku nda pernah pkai n aku ndataw suda mana jenazah tue keronsang.. sobss3

gambar dr cik google..


15. Kami suka maen pemadam.. pemadam tue jadi 'orang'.. kami buat rumah guna pembaris..pensil.. kreatif kan kami? haha

16. Time posa.. hahaha..ne best.. 'kawan' aku datang time aku taun 6.. so time posa, bila 'kawan' aku datang..aku bawa air sirap p skolah then minum2 d blakang bilik guru. lucu. sal kawan2 aku yg nda dtg 'kawan' pun tumpang skaki... n bila turn dorg pla, aku lagi la yg join dorg. weeeeeee~ hahaha

17. aku ne jaat juga la dulu.. slalu kenakan sorg budak pompuan ne.. sampai nanges bha dya. hahaha.. tp bila budak lelaki yg kasi nanges dya, aku pla jadi hero. LOL



18. Slalu juga maen tulis2 surat tp bukan dgn peminat..tp adik angkat.. haha.. banyak la kaw punya adik angkat! HAHA

19. Time darjah 6 kena kasi kenen sama Hamzah..budak yg baru pindah dr KK p SKPB.. well.. aku nda suka dya pun.. tp dorg kasi kenen ja.. so kami pun....tidak la kapel.. gtu2 seja.. skali kan time form 1, dya kapel ma budak kelas sbelah.. HAHA.. agak frust. tp yalah. hidup mesti d teruskan!

20. Aku ne pengotor tahap gaban la dulu.. ari2 tudung kotor. hahaha.. cincai sgt~ tp..teda beza la dgn skrg kan? HAHAHAHA

21. Ok. antara benda yg aku buat time skola rendah n buat aku rasa mcm gangster adalah tuang eskrim 20sen p dalam beg sorg mamat ne. haha. gni.. kami bgadu2 manja..
rakaman kami bgadu manja time d kelas..

zz..manja la sgt..then dya cari pasal.. aku lupa apa dya buat tapi aku yg tgh makan eskrim 20sen yg kena jual dlm plastik slalu tue btindak liar dgn menggigit tue eskrim smp besar lubang dya then aku tuang p dlm beg dya.. kekeke.. dya marah? tidak. dya ktawa seja. dya nda leh marah sal dya la org yg bg aku kronsang tue. lalala~

22. ada sorg mamat ne.. dya mamat tp "ayu" sket.. slalu la kna pggl pundan!~ haha. dya budak kelas sbelah. ne pun ska kacau aku. xla suka aku bha. gila tue. haha.. dya ne asal nmpk aku, mesti tarik tudung aku p blakang. sgt siut oke~ suda la aku ne slalu gonggot n di buli oleh 3 mamat tue.. btambah gonggot lagi oleh dya.. aku pun apa lagi. BALAS!!! tp dya nda btudung so apa yg aku dapat buat cuma pukul dya~ haha.. n baru2 ne.. aku tjumpa dya dalam bus! sora dya.. mak aii.. garau.. perangai dya yg agak abnormal suda jd normal! yeay! Lelaki yg betul2 lelaki.. n lebih mengejutkan.. DIA SUDAH BERTUNANG! Wowww....~ sama sepa? resia.. tp nda sngka dya boleh takel tue kakak. hihii.. aku pla sni masih lugai2.. tia pa la..haha

23. Antara aktiviti kami kalau time rehat @ ujung mggu ialah tgkap berudu d kolam skola.. haha.. kesiukan ne tgkap berudu... Ok la bha kan. daripada melepak nda tentu pasal..bgus lagi kami tgkap berudu... lalala~

Banyak bha aku maw tulis tp penat aku. haha
Nanti la aku update lagi..ceta sal aku d skola menengah pula.. hohohoho

Papai olz!



Princess in her own world..
Biar santai, jangan cincai

No comments:

Post a Comment