AtenLanders

Lelaki berjanggut tu macho??



Ok. Kenapa aku cakap sal ne?
Teda la..tadi time d dewan aku sama c manda sikit lagi btumbuk sal benda ne..
Nasib baiklah aku ne penyabar..
huh~

hahaha..teda bha..
kami cuma nda b'sependapat seja...
Dia bilang lelaki bjanggut ne nampak macho..
hurmm..

Ok. Bagi aku la kan..
Aku personally nda brapa suka la lelaki bjanggut mahupun b'misai ne..
Eh tidak~ bukan la aku namau kawan sama org yg b'janggut ka apa..
or aku nda la cakap yg lelaki begitu bida ka apa..
*karang ada pla mamat2 misai yg p pukul aku sal wat entry ne. -_-*
Cuma mcm aku cakap td.. aku cuma nda bkenan..
Mean.. xmau jadikan bf la! HAHA

Ok. sowt kan?
so mcm mana kalau nnt bakal laki aku mau b'janggut ka apa pas kawen?
Ntah.. AKu nda t'pikir sal tue..
Mgkn aku akan cakap dgn dya..
"Kalau betul abg cintakan ayg, cukur janggut n misai tue!"
zzz.. GELINYA BACA TUE AYAT!!!! arghhhh! *gulinguling sambil tutup telinga*



Setakat ne, belum ada artis b'janggut yg aku minat..
Farid Kamil? err.. ada misai n janggut..
huhuk!

Tidak dinafikan la..
Mereka yg mempunyai janggut n misai ne nampak macho..
tp aku rasa kalau nda bjanggut lagi macho! haha
Mungkin sal aku lebih suka tgk lelaki cute drpd ensem. haha~

Setelah b'debat dgn c manda...dia pun cakap..
" Apa pun kaw cakap, aku tetap rasa lelaki bjanggut tue ensem"
Aku pla balas..
"Apa pun kaw cakap, aku tetap rasa lelaki bjanggut tue nda ensem!"
HAHA
err... tidak~
kepada mereka yg bjanggut tue, jgn la salah paam ma kenyataan aku tue..
Aku saja cakap gtu sal maw kasi maen2 c manda..
SORRY kalau kamu trasa.. Ensem bha kamu smua.... :) ikhlas ne! hihi

Ok la. Suda tlanjur aku merepek sal ne, meh aku bgtau fakta tentang  janggut ne..
Naa.. untungkan kamu...smbil baca2 blog aku, dpt juga ilmu sikit..
eseh~



  • Cukur janggut kamu xkan buat janggut kamu jd tebal. so, CUKUR LA! haha.. tia ba..
  • Rambut yg plaing cepat tumbuh d badan manusia? JANGGUT! Kalau kamu nda cukur janggut kamu tue, tue janggut boleh tumbuh dekat 30kaki panjang dlm idup dya. Baca betul2 k. Janggut tumbuh 30kaki panjang. bukan tue janggut tetiba ada 30 kaki n panjang2..  haha
  • Pengkaji n ilmuan Amerika sahkn yang org bjanggut ne bijak dalam membuat keputusan. em? ya kot..
  • Janggut ne kunun2 ble kawal minyak yg ada d muka tue.. woww... kalau gtu aku mau janggut jua la. HAHA



Well..tidak dinafikan..
Memang disuruh bha lelaki ne simpan janggut..



Aisyah rah meriwayatkan bahawa Rasulullah saw bersabda, "Sepuluh perkara adalah fitrah yang mana mengerat misai dan menumbuhkan janggut itu disebutkan" (dari Abu Daud) 


Di dalam sebuah hadis yang di petik dari "Musannaf Ibn Abi Sayiban" di beritakan seorang Majusi yang telah mencukur janggutnya dan mempunyai misai yang panjang datang kepada Rasulullah saw. Tatkala melihatkan ini 
Rasulullah saw bersabda. " Di dalam agama kami, kami diperintahkan mengerat misai dan memanjangkan janggut" 



Kamu boleh baca d sini la sal dalil2 ne.. >> Klik sini untuk misai. HAHA


Emm..setelah aku membaca benda sal janggut ne d internet, aku rasa aku mau try la ubah persepsi aku ngan janggut ne..
Kalau tue lelaki jaga betul2 janggut dya, mesti nampak macho tue kan?
em..
Nda kenal maka nda cinta..
So, aku mau bkenalan la sama janggut ne dulu..
Hai janggut, ble minta num fon?? <3 <3

Princess in her own world..
Biar santai, jangan cincai

No comments:

Post a Comment